A negyedik prototípus február negyediki, 2 óra 45 perces első repülése hozzájárul az orosz konstruktőr azon tervéhez, mely szerint a csúszások miatt eltolódott határidőnél korábban, előre láthatóan 2010 közepére megszerzi az SSJ az orosz, majd később az európai és amerikai légügyi hatóságok által kibocsátott engedélyét is.

Mint arról mi is írtunk, a géphez tervezett francia-orosz PowerJet SaM146 hajtómű fejlesztésével és tesztelésével kicsit megcsúsztak illetékesek, azt is meglebegtették, hogy évekkel később tudják csak leszállítani a megrendelőknek a típus első példányait.

Visszatérve a negyedik prototípusra, a komszomolszki üzemben összeszerelt, MSN 95005 jelzésű példány immáron az első olyan SuperJet, amely a kínált 100 üléses belső elrendezéssel épült.

Ha tartani tudják a havi 75 próbarepülést és a hajtóművek körüli engedélyezések is lezáródnak, akkor nem lesz akadálya annak, hogy az év közepre orosz hatósági engedéllyel rendelkezzen a típus.

Partnerünk a HTKA Lapcsoport, ahol rengeteg érdekes cikket olvashatsz!