Idén dől el az Airbus háza táján, hogy a közeljövőben új hajtóművet kap-e az eddig is sikeres A320-as család. Az új wingletek és az újgenerációs hajtómű párosításától 15%-os üzemanyag-megtakarítást remélnek.

A modernizáció célja az, hogy az Airbus megtartsa előkelő pozícióját az egyfolyosós gépek piacán. Joggal aggódhatnak, mivel kemény versenytársnak ígérkezik a hamarosan testet öltő Bombardier CSeries és a COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China Ltd.) C919 is.

Airbus az új hajtóművekkel kapcsolatban szinte minden szóba jöhető gyártót felkeresett. A listán Pratt & Whitney a GTF-fel (Geared TurboFan), CFM International LEAP-X-szel, Rolls-Royce egy háromtengelyes architektúrájú erőforrással, az IAE (International Aero Engines) pedig egy kéttengelyes architektúrájú hajtóművel szerepel.
A hajtóműgyártók és az Airbus között folyamatos egyeztetések folynak, a mérnökök próbálják meghatározni a gépre függeszthető erőforrás maximális átmérőjét, törekedvén így a lehető legnagyobb kétáramúsági fokra, minél nagyobb teljesítményt biztosítva ezzel.
Az Airbus részéről várhatóan március végén hoznak döntést a választott hajtóműtípusról. Ha a vezetőség zöld utat ad akkor a tervek szerint 2015-ben adhatják át az első új hajtóművekkel épülő A320-ast, a hajtómű pedig egy évvel korábban kapná meg a hatósági engedélyeket.

A nagy rivális, az amerikai Boeing is új hajtóműtípussal párosítaná a népszerű egyfolyosós típusát, a B737-est. Azonban az európai géppel ellentétben itt nem jöhet szóba minden említett erőforrás, ugyanis a 737-es alacsonyabb szárnyai miatt a sugárhajtóművek közelebb vannak a földhöz, így a nagyobb átmérőjű típusok alkalmazása biztonsági okokból kizárt.

Partnerünk a HTKA Lapcsoport, ahol rengeteg érdekes cikket olvashatsz!