A következő szerkezet, amire a Parancsnokság a fogát fenné nem más, mint a kontinensünk, s már talán a világ első számú helikoptergyártójának a terméke, az Eurocopter EC-155-ös.

null

A pilóta és 12 utas befogadására alkalmas Eurocopter AS 365N Dauphin 2-es alapokra építkező szerkezet 1997. júniusában mutatkozott be a Párizsi Légiparádén, ahol nagy sikert aratott. A 4,35 méter magas, s 12,73 méter törzshosszúsággal rendelkező helikopter ( lapátokkal együtt 14,30 méter ) mozgatását kettő darab Turbomeca Arriel 2C2 típusú, egyenként 697 kW-os teljesítményt leadó francia tervezésű hajtómű végzi. A gép üres súlya 2619 kilogramm, míg a maximális felszállósúly 4950 kilogramm. Ez összességében 2301 kilogrammos hasznos terhelést jelent, amit az EC-155 mintegy 324 kilométer/órás végsebességgel tud a célba röpíteni.

null

Az EC-155-öst alaphelyzetben 1225 liter üzemanyag befogadására képes tartállyal szállítja a gyártó, amivel a helikopter hatótávolsága kicsivel több mint 800 kilométer.

null

Ugyan azt megmondani nem tudom, hogy mennyibe is kerülhet egy ” nullkilométeres ” 155-ös, ám a neten keresgetve ráakadtam erre a hirdetésre, ahol egy 2001-es példányt potom 7 millió 600 Dollárért keres gazdát. Nos, ezt az összeget 147 Forinttal átszámolva a vételára valamivel átlépi az egymilliárd egyszáz milliót. Nos hát akkor jó vásárolgatást…