Jelenleg két helikopter típus van rendszeresítve a ferihegyi repülőtéren székelő Légirendészetnél. A szervezet érdekes módon két egymástól teljesen eltérő politikai ideológiában megfogant technikát használ, a különböző értékrend pedig a gépek kialakítása mellett, az üzemeltetés terén is érezhető.

Mert míg a szovjet tervezésű, majd licence alapján a lengyeleknél gyártott Mi-2 típusú helikopter a „ bőség ” zavarát mutatva, erősen túlméretezett sárkánnyal, s direkt a hozzá tervezett majd folyamatosan modernizált Isotov GTD-350-es hajtóművel került „ forgalomba ”, addig a nyugati anyagias szemléletet erőssen tükröző amerikai gyártású MD-500-as, az utolsó centig kiszámolt anyagfelhasználással, illetve nagy szériában gyártott, egyéb helikoptereknél is alkalmazott Allison hajtóművel tűnt fel.

Annak ellenére, hogy mindkét szerkezet legendává vált a maga területén, mostanra azért elérkezett az idő, hogy a 20-as, 30-as éveiket taposó gépeket ( ugyan folyamatosan modernizált, de mégis 40-50 éves konstrukciókról van szó ) újabbak váltsák fel.

Ugyan már többször megfogalmazódott a felsővezetőkben egy gépparkfrissítés, ám most úgy néz ki, hogy a korábbi álom az uniónak köszönhetően egyre inkább valósággá válik.
Persze még így is több évre van szükség, hogy a jelenleg alkalmazott szerkezeteket végleg felváltsa az új generáció.

Elkövetkezendő cikksorozatunkban, Botta András honlapja segítségével a lehetséges gyártókat és helikoptereiket vesszük majd górcső alá.