A HEINKEL He-280 SORSA:
Az elhúzódó hajtómű problémák hátráltatták a He-280-as projektet, ezért 1942-ben az RLM elrendelte, hogy Heinkel hagyjon fel a HeS 8 és HeS 30 hajtóművek további kísérleteivel és minden erőfeszítését a Heinkel HeS 11 hajtómű sokkal fejlettebb (és ennélfogva több kockázatot is tartogató) konstrukciójára fordítsa. Időközben az első prototípus meghajtását áttervezték pulzáló sugárhajtóművesre, melyeket később vontatott repülőgépeken szándékoztak kipróbáltak.
A repülési teszt során azonban a rossz időjárás miatt a szárnyak eljegesedtek, még mielőtt a hajtóművek próbájára sor kerülhetett volna, és a berepülőpilóta, Helmut Schenk kénytelen volt elhagyni az irányíthatatlanná vált repülőgépet: így ő lett az első ember a világon, aki a katapultülést kénytelen volt élesben használni. A gép elhagyása teljesen sikeres volt, viszont egy értékes tesztrepülőgépet elvesztettek.
Mivel a HeS 011 típusú hajtóműre még egy darabig várni kellett, ezért Heinkel arra kényszerült, hogy a konkurencia hajtóművét építse be, így választása a BMW 003-ra esett. Sajnos mint minden korabeli gázturbinás sugárhajtómű, ez is fejlesztési nehézségekkel és időbeli csúszással küszködött, így a második prototípus hajtóműveit a Junkers Jumo 004-re cserélték ki.
A következő három He-280-as sárkányba a BMW hajtóműveket szánták, melyek végül azután nem készültek el időre, a projekt leállításáig. A Jumo hajtóművek viszont sokkal nagyobbak és súlyosabbak is voltak mint a HeS 8, amelyre a repülőgépet eredetileg tervezték, és bár a próbarepülések sikeresek voltak ugyan (ez a gép először 1943 március 16-án szállt fel), azonnal nyilvánvaló vált, hogy ez a hajtómű alkalmatlan a típushoz. Az ezzel a hajtóművel épített Heinkel He-280-as lassabb és általánosságban véve sem volt annyira hatékony, mint a konkurens Me-262-es.
Alig két héttel később, március 27-én Erhard Milch törölte a He-280-as programot, ezért Heinkelt utasították a He-280 fejlesztésének leállítására és ezzel párhuzamosan arra, hogy minden energiáját a bombázógépek fejlesztésére és tervezésére összpontosítsa: ez keserűséget okozott neki, amely haláláig kísérte őt.
A HEINKEL He-280 (He-280 V3) FŐBB ADATAI:
Személyzet: 1 fő
Hossz: 10,4 m
Fesztáv: 12,2 m
Magasság: 3,06 m
Szárnyfelület: 21,5 m²
Üres tömeg: 3215 kg
Teljes tömeg: 4280 kg
Legnagyobb felszálló tömeg: 4300 kg
Sugárhajtómű: 2 db Heinkel HeS.8
Tolóerő: 5,9 kN
Legnagyobb sebesség: 820 km/h
Hatótáv: 370 km
Csúcsmagasság: 10 000 m
Emelkedési sebesség: 1145 m/p
Fegyverzet: 3 x 20 mm-es MG 151 típusú gépágyú
VÉGE!
Forrás: wikipedia
2 hozzászólás "Elfeledett típusok: Heinkel He-280 sugárhajtású vadászrepülőgép III."
Nem kötözködni akarok de olvassátok már el amit írtok. Megint itt egy mondat ami értelmetlen. “A Jumo 004-ekkel szerelt Me-262 minden tekintetben elérte Heinkel gépének a paramétereit, viszont jobban illeszkedett az adott sugárhajtóművekhez.” Ez a mondat magában is gáz de a szövegkörnyezetében (különös tekintettel a megelőző mondatokra) meg különösen rossz. Nem bántásból mondom kizárólag a jobbító szándék vezérel. A másik általános észrevételem hogy se Kurt Rieder se a Wikipedia nem olyan forrás ami alapján komoly cikket lehet írni. Kurt Rieder könyvei igen komoly adatokban téved. Persze ha több helyen ellenőrizte a szerző az adatokat akkor nem szóltam.
Tisztelt Mimoza!
Természetesen szívesen vesszük az észrevételeket, főleg az építő jellegűeket. Viszont csak olyan ember kritizáljon, aki ennél jobb cikke(ke)t ír(t). Tárt karokkal várjuk a írói vénával és szakmai hozzáértéssel rendelekző egyéneket. Természetesen közzétesszűk az illető írásait, ha arra érdemesnek találjuk a saját neve alatt.
Tisztelettel, Stripe!
No, mit szólsz hozzá?