A JAKOVLEV Jak-17 MŰSZAKI JELLEMZŐI:

A repülőgép teljesen fémépítésű és középszárnyas elrendezésű. Aerodinamikai kialakítását tekintve a második világháború klasszikus vadászrepülőgépeit követte. A géptörzs acélból készült, hegesztett rácsszerkezet, dural borítással. A Jak–17 szárnyvégeire üzemanyag-póttartályokat lehetett rögzíteni (a Jak–17UTI-nél erre nem volt lehetőség).

A német Junkers “Jumo” 004 Szovjetunióban gyártott másolatát, a Klimov RD–10A sugárhajtóművet a törzs orr-részébe építették be. A hajtómű fúvócsöve a törzs alatt helyezkedik el, a levegőbeömlő nyílás pedig a gép orrában található. A pilótafülke alsó része hőszigetelő borítást kapott, hogy a hajtómű pilótafülke alatt elhelyezkedő fúvócsövének hőhatásától védje a pilótát. A pilótafülke 55 mm vastagságú golyóálló homloküveget kapott.

A repülőgép futóműve orrfutós, tricikli elrendezésű. Az orrfutót a törzs alatt kialakított gondolába, a főfutókat a szárnyba lehetett behúzni. Az orrfutó burkolata középen nyitott volt, így a kerék egy része kilógott a burkolatból.

A Jak-17 fegyverzetébe két darab 23 mm-es NSZ–23, a későbbi gyártású példányokon NSZ–23K gépágyú tartozott, egyenként 60 darabos lőszer javadalmazással. A gépágyúkat a törzs elülső részében, a hajtómű fölött építettek be. A kétüléses Jak–17UTI nem rendelkezett beépített fegyverzettel.

A JAKOVLEV Jak-17 FŐBB ADATAI:

Fesztáv: 9,20 m
Hossz: 8,78 m
Magasság: 2,8 m
Szárnyfelület: 14,85 m²
Üres tömeg: 2081 kg
Normál felszálló tömeg: 1890 kg
Maximális felszálló tömeg: 3240 kg
Hajtóművek száma: 1 db
Típusa: Klimov RD–10A sugárhajtómű
Maximális tolóereje: 8,9 kN
Legnagyobb sebesség: 748 km/h (nagy magasságban), 700 km/h (földközelben)
Minimális sebesség: 145 km/h
Emelkedőképesség: 12 m/s
Szolgálati csúcsmagasság: 12 750 m
Hatótávolság: 395 km (üzemanyag póttartályokkal 717 km)
Repülési idő: kb. 20 perc (üzemanyag-póttartályokkal kb. 45 perc)
Szárny felületi terhelése: 194 kg/m²
Tolóerő–súly arány: 0,31

VÉGE!

Forrás: wikipedia