A JAKOVLEV JAK-200/210 JELLEMZŐI:

A Jak–200-as és a Jak–210-es típusok között a legjelentősebb különbség a felépített berendezésekben volt. A Jak–210-nél a törzs orr részében a navigátor-bombairányzó növendék és oktatója számára alakítottak ki munkahelyet a szükséges navigációs és célzóberendezésekkel együtt.

A Jak–210-re a törzs alsó részébe beépítették az Il–28-on is alkalmazott PSZBN–M bombacélzást segítő radarberendezést, melyet egy ovális, majd később csepp formájú áramvonalas burkolat alatt helyeztek el. Emellett felszerelték egy OPB–6SZR típusú optikai bombacélzó berendezéssel is, valamint egy AFA–BA–40 fényképezőgéppel, mely 15 fokkal hátrafelé nézett, hogy a bombázás eredményét le tudja fényképezni.

A Jak–210-es változatába szerelt berendezések miatt a Jak–200-nál 632 kg-mal nagyobb lett a gép üres tömege. A többlet tömege miatt csökkentették a repülőgépbe tölthető üzemanyag mennyiséget, de a felszálló tömege még így is elérte az 5422 kg-ot.

A Jak–210 szárnyára hat darab, egyenként 50 kg-os légibomba rögzítésére szolgáló bombazárat szereltek, mellyel a bombavetést lehetett gyakorolni.

Mindkét változatot RSZIU–3 és RSZB–5 rádió adó-vevővel, ARK–5 rádióiránytűvel, kis magasságban használható RV–2 és nagy magasságban alkalmazható RV–10 rádió-magasságmérővel, továbbá saját-ellenség felismerő-berendezéssel látták el.

FŐBB ADATAI (JAK-200):

Geometriai méretek és tömeg-adatok:

Fesztávolság: 17,46 m
Hossz: 12,95 m
Szárnyfelület: 36,00 m²
Üres tömeg: 3990 kg
Maximális felszálló tömeg: 4795 kg
Üzemanyag: 555 kg
Bombaterhelés: 300 kg

Motorok:

Motorok száma: 2 darab
Típusa: Svecov AS–21 héthengeres csillagmotor
Maximális teljesítmény: 520 kW (700 LE)

Repülési adatok:

Legnagyobb sebesség
360 km/h (földközelben)
395 km/h (2200 méteren)
Utazósebesség: 360 km/h
Leszálló sebesség: 130 km
Hatótávolság: 1340 km
Szolgálati csúcsmagasság: 7500 m
Felszállási úthossz:
390–415 m (betonozatlan talajról)
385 m (betonozott kifutópályáról)
Kigurulási úthossz: 445 m

(VÉGE!)

Forrás: wikipedia