1916. márciusában kinevezték az újonnan alakuló Sivery Repülőosztály vezetőjévé, amit a Verdun-ért folyó harcokban be is vetettek. Miután barátját, Max Immelmann-t 1916. júliusában lelőtték, Oswald Boelcke lett a németek legnagyobb ásza.

A Német légierőt 1916. közepén átszervezték. Boelckét szeptemberben kinevezték a 2. vadászrepülő század ( Jagdstaffel Nr.2 ) élére. A század állományába, vagy ahogy akkor nevezték, ” Jasta 2. “-be gondosan válogatták a személyzetet. A ” Jasta 2. ” első kiválasztottai között volt: Manfred von Richthofen, Erwin Böhme, és Hans Reimann. Az egység először Fokker-D. II. és Halberstadt-D. II. vadászgépeken repült. Légi győzelmek terén Boelcke, a nagy eredményeket, az új Albatros-D. I. és D. II.-vel érte el, amikor a Brit Királyi Repülőhadtest 11 repülőgépét lőtte le, a “Jasta 2.”-nél töltött első hónapja alatt.

Oswald Boelcke pilótái mindig fegyelmezett, zárt kötelékbe rendeződve repültek. Folyamatosan gyakoroltatta embereit a repülésre és saját taktikájára. Ezek között volt a híres harci eljárás, amit ” Boelcke-Dickta -jának ” neveztek. Boelcke érdeme, hogy ez volt az első, módszeres analízise a légiharcnak. Taktikai harceljárását a német légierő ( Luftwaffe ) még a II. világháborúban is alkalmazta.

HALÁL A HARCTÉREN:

Boelcke 1916. október 28.-án, két legjobb pilótájával, Richthofen-nel és Böhme-vel szált fel őrjáratozásra. Repülésük során légiharcba keveredtek a Brit Királyi Repülőhadtest 24. repülőszázadának DH. 2-es együléses vadászgépeivel. Mielőtt támadásba lendültek volna, Boelcke figyelmetlenségből elfelejtette becsatolni biztonsági hevederét. A légiharc hevében Boelcke és Böhme ugyanarra az ellenséges gépre támadtak, sőt Richthofen is ezt a repülőt vette célba, miután zuhanásba vitte vadászgépét. Boelcke, hogy elkerülje az ütközést, oldalra csúsztatta gépét. Ebben a pillanatban Böhme nekiütközött Boelcke felső-szárnyának Az ütközés következtében a nagy ász dugóhúzóba esett és lezuhant. Percekkel később a híres pilótát, holtan emelték ki az összetört Albatros-D. II.-ből.

A nagy Oswald Boelcke, 40-szeres légi-győztes, 25 évesen meghalt. Feltételezések szerint, ha becsatolta volna biztonsági hevedereit, talán élve megúszhatta volna a zuhanást.

Boelcke alakulatát sokkolta a hír és gyászolták vezérüket. Böhme önmagát okolta a tragédiáért és öngyilkos akart lenni. Oswald Boelckét teljes katonai tiszteletadás mellett temették el bázis repülőterén, Cambraiban. Egy nappal később a Brit Királyi Repülőhadtest tisztelete jeléül, egy koszorút dobott ki a ” Jasta 2. ” fölött, ezzel a felirattal:”…Boelcke százados, egy bátor és lovagias ellenfél, emlékére…” Tiszteletére, még azon a napon a Jasta 2. felvette a ” Jasta Boelcke ” nevet.

Végül is Boelcke, a saját maga által lefektetett szabályokat szegte meg, mely szerint: “soha ne támadj egy repülőt, ha már mások is üldözik”. Érdekesség, hogy Böhme egy év, egy hónap, és egy nappal azután halt meg harc közben, hogy Boelckével a levegőben ütközött.

Forrás: Wikipedia