Egy igen ritka és látványos eseménynek lehetett szemtanúja az aerofriends.hu csapata, a légirendészet ferihegyi bázisán. Az R-15-ös lajstromszámú Mi-2-es helikopter, GTD-350 típusú hajtóművei, nem rég elérték a lengyel gyártó által megszabott üzemidő határt.

Mivel az üzemidő korlát elérése után a gyártó nem vállal garanciát, illetve felelősséget a hajtóművekre, ezért azokat ki kell cserélni, ha a helikoptert tovább akarjuk üzemeltetni. Az új hajtóművek, beládázva és konzerválva érkeznek a gyártótól. A kicsomagolás és a kísérő okmányok ellenőrzése után kezdődhet meg a hajtóművek beépítése a helikopterbe. A beszerelést követően a hajtóműveket ki kell konzerválni. Ennek a műveletnek a gyakorlati kivitelezése, a hajtóművek beindításával történik.

A fotókon látható füst, a konzerváló olajtól származik, ami a pár perces alapgáz üzemmódon történő működtetés során, távozik a hajtómű tüzelőanyag-rendszeréből.