Volt (nem)egy roncstelep valahol Európa kellős közepén ahol szétdarabolt repülőgépek oxidálódtak az őket régen levegőbe vezérlő pilóták gyakorlatával versenyezve.
MiGnem szembetűnt ez a szomorú helyzet egy volt vadásznak aki ekkorra már vegetáriánus szakácsként próbált élni de legalábbis létezni. Hosszasan elgondolkodott, majd elővette hamuba sült Hewlett-Packard HP-41CX zsebszámitógé(pép)ét mert egy ínycsiklandozó receptet gondolt ki a gépmadár tetemek újrahasznosítására.

Hosszasan kavargatta a teljesítménygörbéket a szabvány atmoszférában, kísérletezve az alkatrészek fűszer-variációjával amíg a sok lehetséges súly és inerciakombinációk optimális együtteséhez érkezett. Kóstolgatta az elkészült próbaadagokat és egyre elégedettebben mosolygott a sok munka után végül.

Úgy tűnt hogy talált is megoldást a gyorséttermek csakúgy mint a Gundel-ízlésű fogyasztók ízléséhez egyaránt…
A RECEPT VALAHOGY IGY NÉZETT KI:
Végy néhány MiG-21 tetemet, gondosan csontozd ki és a használható részeket tedd félre majd tisztitás után vizsgáld át újra.
A teljes munkához lesz szükség néhány egyéb anyagra és eljárásra is, például a kompozit szárnytő bővítések elkészítéséhez, de semmi varázslat.

Magvazd ki a régi pilótafülkét és készítsd el új elektromos mű(nem fű!)szerezéssel és kormányzóberendezéssel. Nem árt az űlést sem hátradönteni kissé, jól eshet a hajózónak.
(A célra megfelel egy F-16 maradvány kiszerelt kabinja is az egyszerűsítés kívánalma esetén.)
Hajtómű céljára (a hazai légierőben bőven termelt) MiG-29 roncsokból mentett típus a legmegfelelőbb.
A szárnyak alatti segédhajtóművek csak torló sugár csövek, melyeknek Oswatich áramlásszabályzójában nemcsak önvezérlés és robbanófej van hanem sűrített oxidáló is, mivel ezek a gép célra érkezésekor kilőhető fegyverekként használandók. (Természetesen egy harmadikat is lehet a gép tengelye alatt a törzsre helyezni.)
Nos itt az ideje a szerkezeti részek újra összeállításának: Ehhez meglepetésszerűen kell a törzset megfordítani a hangárban, hogy a szerelők ne vegyék észre.
Ugyanis a volt vízszintes stabilizátorok a gép elejére helyezendők át kacsaszárnynak (itt a kabin mellett a pilóta tudja nézegetni is a működésüket…)

Így a törzs hátsó felén felszabadult helyre a szárnytőket és szárnyakat könnyed mozdulatokkal felszerelhetjük.
Elvégre nemcsak a hiperszonikusan is gyorsítható célmegközelítés, de az egyszerű, mezei manőverezés is divatos kívánalom. Nem nagy hatósugár, hanem hatékony, csaknem azonnal célra érő területvédelem kb. 500km-en belül a tipikus járőrfeladat ezen a vidéken.

Az elkészült kis kacsa megjelenése a következő képeken látható.
Otthon a fészekben
És ezután olyan sikeres lett a holtakból felélesztett flotta – hogy a rút kis kacsát még sok utód variáns követte, esténként nagyokat kacagtak a régmúlt időkön mikor még féltek a Sasok, Sólymok, Griffek és hasonló ragadozók immár lomhának látszó fajtáitól.

OTTHON
AZ
ÉGBEN