Új generációs utaskiszolgáló rendszer a Malévnél

Amadeus – Malév partnerség

A Malév a 2010. év végéig áttér az új generációs Amadeus Altéa utaskiszolgáló szolgáltatási platformra. Az átállás első szakaszában a magyar légitársaság idén augusztusban megújította az on-line foglalási rendszer motorját. Novemberben esedékes az új rendszerplatform egy moduljának az üzembe állítása – a hozzá kapcsolódó fejlesztésekkel és módosításokkal – az ülőhelyek kezelésének (inventory) területén. Az Amadeus Altéa rendszer bevezetése a Malév új, dinamikus értékesítési stratégiájának szerves részét képezi. A légitársaság arra számít, hogy ez az intézkedés kapacitásbővülést fog jelenteni, és az utasszámot is megnöveli.

2009 tavaszán a Malév hosszú távú együttműködési megállapodást kötött az Amadeus-szal, amely az új generációs technológiai megoldások élvonalát képviseli. A Malév a közép-kelet európai légitársaságok között vezető szerepet tölt be technológiai felhasználóként. A platform bevezetése révén a Malév versenyelőnyre tesz szert azokkal a légitársaságokkal szemben, amelyek régebben bevezetett utaskiszolgáló rendszerekkel támogatják a működésüket.

Az Amadeus Altéa használata előnyöket biztosít a Malév ügyfeleinek és személyzetének egyaránt. Az új on-line foglalási rendszer rendkívül felhasználóbarát, a jegyek lefoglalása és az út megtervezése egyszerűbb és átláthatóbb lett a légitársaság utasai számára.

Az Altéa rendszert használó Malév alkalmazottak így már egy egységesített platformon dolgoznak, ami gyors, innovatív technológia alapján működik. Az ügyféladatbázis központosított kezelése azt jelenti, hogy mostanra sokkal könnyebbé vált az információk átvitele a repülőjegy lefoglalásától kezdve egészen a check-in-ig. A Malév munkatársai gondoskodnak az egyenletes és a korábbinál magasabb színvonalú kiszolgálásról, amelyhez egyedi, megosztott utasprofil áll a rendelkezésükre minden olyan helyen, ahol az ügyfelekkel érintkeznek.

Az Altéa emellett olyan új jellemzőket is bevezet, mint a felhasználóbarát grafikus kezelőfelület a check-in pultnál dolgozók számára, és olyan automatizált eljárások, melyek révén menedzselhetők a váratlan útvonal-változások. Ezek az eszközök segítenek a munka hatékonyabbá tételében, és leegyszerűsítik illetve felgyorsítják az utasok repülőtéri kiszolgálását.

Az Amadeus által kifejlesztett Altéa rendszer a technológiai iparban egyedülálló megoldásokat kínál. A teljesen grafikus platform lesz a oneworld szövetség tagjai által használt leggyakoribb utaskiszolgáló rendszer. A oneworld olyan tagjai, mint a British Airways, a Finnair, az Iberia, a LAN és a Qantas már jelenleg is az Amadeus-t használják fő informatikai platformként, míg a Cathay Pacific partner légitársaság és a már taggá választott Mexicana most tér át erre a rendszerre.

Az Amadeus Altéa Ügyfélkezelő Rendszer használata révén a Malév – mint a oneworld szövetség tagja – zökkenőmentes integrációt valósíthat meg a többi oneworld tag informatikai rendszereivel, és a sajátját ezekhez a rendszerekhez tudja igazítani.