Fotósunk a minap kapta lencsevégre Ferihegyen ezt az igen érdekesen álló Boeing 747-est.
A pórul járt amerikai lajstromú Boeing 747-4H6-os teherszállító repülőgép a World Cargo Alliance független szállítmányozókból álló üzleti tömörülés színeiben látogatott el Ferihegyre.
A szerkezet a képeken jól látható módon igen erősen balra dőlve állt a számára kijelölt állóhelyen. Ez pedig azt jelenthette, hogy a baloldali főfutóval akadhatott valamilyen probléma. Kollégáink egyértelműen a gép rugóstagjának hibájára gyanakodtak, ami vagy folyadékot vagy pedig gázt veszített.
A kérdés persze, hogy mikor.
Mivel a gépen szerencsére egyéb külsérelmi nyomok nem látszódtak, így valószínűleg már a leszállás után az állóhelyen, esetleg az állóhelyre történő gurulás közben történhetett a meghibásodás.
Ez csak feltételezés persze, de nem hinném, hogy egy ekkora repülőgépet -ami mellesleg alaposan meg van pakolva rakománnyal- közvetlenül földetérés után a pályán lehetett volna tartani ilyen futóművel.
Bár ettől függetlenül történhetnek még csodák…
A gépet egyébként a hétvége folyamán megjavították a szakemberek, s indulhatott is az útjára.
Mert ugye köztudott, hogy egy ilyen repülőgép akkor kerül a legtöbbe, ha a földön tétlenül álldogál…
2 hozzászólás "Féltérdre kényszerülve"
“Az üzemanyagrendszerben a X-feed valve-ot vezérlő szelep nem kapott áramot, aminek az eredménye az lett, hogy 45 Tonna (!!!!) üzemanyag ment a bal szárnyba, miközben a jobb szárnyba semmi. A két szárnyvég között legalább 2-3 méter különbség lett. Amikor eljöttünk tegnap, akkor még nem volt megoldás a problémára, átpumpálni nem tudták valami rendszerhiba miatt, a BP-nek nincs leszívóautója, a RÜK meg nem ad.. tipikus ferihegyi szitu”
az idézet erről az oldalról van: http://www.airportal.hu/forum/viewtopic.php?f=10&t=1109#p3501
lehetséges, hogy regisztráció szükséges (amit ajánlok) a megtekintéséhez
de lehet, hogy neked van igazad és tényleg a rugós tag hibásodott meg.
baráti üdvözlet
Szia!
Köszi szépen az információt! Mivel mi nem mehettünk a géphez, ezért feltételeztük a rugóstag meghibásodását, mivel találkoztunk már kissé oldalra dőlt szerkezettel (a mi esetünkben helikopterrel) aminek ez volt a problémája. Az meg sem fordult a fejemben, hogy üzemanyagelosztási gondja lehet a madárnak.
Érdekes eset, s gondolom nem mindennapos….
No, mit szólsz hozzá?