Az elsősorban katonai repülőgépeiről ismert Szuhoj berepülés alatt álló polgári típusa, a Superjet 100 leszállítása késést szenved, mivel a hajtómű fejlesztői csúsznak a hatósági engedélyeztetéssel.

“A Szuhoj tárgyalásokat kezdett a megrendelőkkel a szállítási határidők módosításáról, mivel a hajtóműgyártók kitolták a hatósági engedélyezés időbeosztását. Mint kiderült, nem készültek el időre.” – nyilatkozta Alexej Fjodorov, a Szuhoj holdingot is birtokló UAC (United Aviation Corporation) vezérigazgatója.

A Superjet 100 fejlesztésében rengeteg nyugati cég segít az oroszoknak, az avionikai berendezéseket a francia Thales, a szabályozástechnikai és szervóberendezéseket a német Liebherr, a hajtóműveket pedig a francia–orosz PowerJet vállalat készíti, de még a Boeing is besegít a Szuhojnak. Az amerikai vállalat végzi a repülőgép nemzetközi légialkalmassági bizonyítványának biztosítását, valamint a gép nemzetközi piacokra történő bevezetését is.

Első felszállását 2008. május 19-én hajtotta végre az orosz regionális utasszállító prototípusa,  jelenleg 153 darabra (+95 opció) van megrendelése a Superjet Internationalnek.

2009. június 15-én, a Párizs melletti Le Bourget-n megrendezett légiközlekedési iparági kiállításon harminc darab, egyenként 98 férőhelyes Szuhoj Superjet 100-as (SSJ 100) típusú repülőgép megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot Martin Gauss, a Malév vezérigazgatója és Alessandro Franzoni, a SuperJet International vezérigazgatója. A Szuhoj Holding tulajdonában álló SuperJet International a tervek szerint 2011-ben szállítja az első ilyen típusú repülőgépet, majd ezt követően minden évben 6 géppel bővül a géppark. A Szuhojok a Boeing B737-eseket váltják a Malév flottájában.

A cikkért köszönet a HTKA Lapcsoportnak!