Kamov Ka–32SZ és Ka–32T:
A Ka–27 polgári felhasználásra szánt változata a Ka–32SZ (sudovoi), amelynek a beépített radarját kutató-mentő és jégfelderítő célokra használják, a Ka–32T pedig az alap felszereltségű szállító változat. A civil és a katonai kialakítású változatok között olykor elmosódnak, néhány névlegesen polgári lajstromozású Aeroflot gép szovjet hadihajókról üzemelt, míg néhány nyilvánvalóan katonai gépet Ka–32 felirattal állítottak ki. A két típust a nyolcvanas évek közepére fejlesztették ki, hogy a polgári repülés igényeit is kielégítsék. A rakományt a helikopter belső terében vagy külső függesztményként szállították. A ki- és berakodás a hajó lehorgonyzott állapotában, vagy akár menet közben is lehetséges volt, így a helikoptert tengeri fúrótornyokon, vagy kutató-mentő műveletekre is használhatták.
Ezen helikopter változatok fejlesztését B.Ye. Sokolov vezette; az asszisztense Ye.N. Yamshchikov, a tesztprogramok vezetőmérnöke volt. A prototípus szűzfelszállására 1980. október 8-án került sor, a tesztpilóta Ye.I. Laryushin volt. A Ka–32SZ annyiban különbözött a Ka–32T-től, hogy felszereltek rá egy keresőradart és egy navigációs rendszert a jégfelderítő repülésekhez. A gépek szériagyártása 1986-ban kezdődött a Kumertaui Helikoptergyárban.
A Ka-32SZ FELADATKÖRE:
Jégfelderítés, hajók átvezetése a jégmezőkön, hajók feltöltése, illetve kiürítése (több mint 30 tonnányi rakomány óránként, 360 tonnányi rakomány egy nap). 1500 vagy 3000 liter kapacitású szimplex szénszálas/epoxi tartály helyezhető fel tengerparti szennyezéselhárítási célból. A szórási idő hat perc az 1500 literes tartállyal. Tengerparti kutató-mentő feladatkörnél 1 órán át maradhat a levegőben, a bázistól 480 km-re repülhet, majd visszatéréskor 4 főnyi személyzetet és 5 tonnányi hasznos terhet hozhat magával.
A Ka–32SZ típust kifejezetten a zord sarki területek felett folytatott repülésekhez használták. Avionikája sokkal széleskörűbb, magában foglalva egy önálló navigációs rendszert és egy “Osminog” (polip) orr alatti radart (keresősugár: 200 km) az IFR jégtörő műveletekhez, melyet kedvezőtlen időjárási körülmények közötti repülésre és tereptárgyak elkerülésének céljából használnak; 300 kg-os elektronikus daruval; kiegészítő külső üzemanyag tartályokkal, melyek 1994 óta elérhetőek, a kabin két oldalának tetejére rögzítve.
A KAMOV Ka-27 FŐBB ADATAI:
-Hossz: 11,30 m
-Rotorátmérő: 15,80 m
-Magasság: 5,50 m
-Üres tömeg: 6500 kg
-Normál felszálló tömeg: 11 000 kg
-Maximális felszálló tömeg: 12 000 kg
-Hasznos terhelés: 4000 kg
-Hajtóművek száma: 2 darab
-Típusa: Klimov (Izotov) TV3–117V tengelyteljesítményt szolgáltató gázturbina (szabadturbinás hajtómű)
-Teljesítmény: 1645 kW (2205 LE) egyenként
-Maximális sebesség: 270 km/h
-Maximális hatótávolság: 800 km (üzemanyag-póttartállyal)
-Maximális repülési idő: 4 óra 30 perc
-Szolgálati csúcsmagasság: 5000 m
FEGYVERZET:
Ka–27:
-1 db torpedó (AT–1M, VTT–1, UMGT–1 Orlan, APR–2 Jasztreb) vagy 36 RGB–NM & RGB–NM–1 szonárbóják.
Ka–29TB:
-1 db 7,62 mm-es, előre tüzelő, mozgatható, GSG–7,62 típusú négycsövű, Gatling-rendszerű géppuska 1800 darabos lőszer javadalmazással.
-1 db 30 mm-es 2A42 gépágyú 250 darabos lőszer javadalmazással.
-négy külső függesztési ponton bombák, nem irányított rakéták, gépágyúkonténerek, lőszerelosztók, vagy speciális, négycsövű rakétaindítók a 9K114 Sturm páncéltörő rakéta részére.
AVIONIKA:
-Radar, Mágneses anomália detektor vagy merülő szonár, szonárbóják.
Forrás: wikipedia
No, mit szólsz hozzá?