AZ ALOUETTE HELIKOPTEREK GYÁRTÁSA:

A korszak sorozatban gyártott kisméretű, többcélú helikoptertípusai közül az Alouette II. kiemelkedett a többszörösen bizonyított sokoldalúságával mind a polgári, mind a katonai alkalmazási területeken. Valószínűleg ennek is köszönhető, hogy az európai forgószárnyas gépek között szinte példa nélkül állóan nagy sorozatban építették.

A helikopter kitűnő kilátást biztosító fülkéjében legfeljebb öt ülés fér el, elöl a pilóta és egy utas, hátul egy sorban három utas számára van férőhely. A nyitott csővázban közvetlenül az utasfülke mögött helyezték el az üzemanyagtartályt, és a hajtóművet. A csőváz itt nem ér véget, ami egyben a gép faroktartója is. Ennek végére szerelték a támasszal ellátott kétlapátos faroklégcsavart. A csúszótalpas futóműnek „vendég” kerekei voltak a földi manőverezéshez, de rendelhető volt még magasított csúszótalpal, kerekes futóművel és úszótestel. Opcionálisan egy 120 kg teherbírású mentőcsörlővel is felszerelhették a vevő kérésére.

AZ ALOUETTE II. HELIKOPTER SZEREPLÉSE:

Az Alouette II. 1956. július 3-án mutatkozott be nyilvánosság előtt a médiában, amikor is helikopterrel első alkalommal hajtottak végre hegyi-mentést; egy szívmegállást szenvedett hegymászót mentettek ki vele, aki a 4000 méter fölötti magasságban rekedt. Ezt követően 1957. január 3-án ismét feltűnt, az Alouette II. helikoptert egy lezuhant Sikorsky S–58-as géphez rendelték, amelynek személyzetét kellett evakuálnia; az S–58 személyzete eltűnt hegymászók, Jean Vincendon és François Henry után kutatott a Mont Blanc-on.

ALOUETTE II. VÁLTOZATOK:

-SE 3130 Alouette II: 1967 után a SA 313B Alouette II. jelölést kapta.
-SE 3131 Gouverneur: Finomított változat zárt farokrésszel, de az Alouette III. program miatt félretették.
-SE 3140 Alouette II: Tervezett változat, egy 298 kW (400 LE) teljesítményű Turboméca Turmo II. gázturbina hajtotta volna, de egy sem épült meg.
-HKP 2 Alouette II: Az SE.3130 licenc alapján Svédországban épített változata.
-SA 318C Alouette II. Astazou: Egy 410 kW (550 LE) teljesítményű Turboméca Astazou IIA gázturbinával szerelt típus, amely az Alouette III. megerősített erőátviteli rendszerével volt felszerelve.
-SA 318C Alouette II. (korábban SE 3180 Alouette II.)
-SA 315B Lama: Az indiai hadsereg kívánalmainak megfelelően tervezték, a típussal szembeni alapfeltétel volt a forró és magas körülmények közötti üzemeltetés elviselése; az Alouette III. helikopter Artouste hajtóművét és rotor rendszerét kombinálták egy megerősített Alouette II. sárkányszerkezettel.

AZ ALOUETTE II. HELIKOPTERT RENDSZERESÍTETT ÁLLAMOK:

Angola
Argentína
Ausztria – 16 darab
Belgium
Belga Kongó
Benin
Biafra
Bissau-Guinea
Bolívia
Chile
Dél-afrikai Köztársaság – 7 darab
Dél-Korea
Dél-Vietnam – 2 darab
Dominikai Köztársaság – 2 darab
Dzsibuti
Ecuador
Egyesült Királyság – 17 darab
El Salvador
Elefántcsontpart – 2 darab
Finnország – 2 darab (kivonva)
Franciaország – 363 darab
Hollandia – 8 darab
India – több mint 250 darabot gyártottak licenc alatt
Indonézia – 3 darab
Izrael – 4 darab
Kambodzsa – 8 darab
Kamerun
Katanga – 2 darab
Kongói Demokratikus Köztársaság – 3 darab
Közép-afrikai Köztársaság
Laosz – 2 darab
Libanon – 3 darab
Marokkó – 14 darab
Mexikó – 2 darab
Nepál
Németország – 267 darab (kivonva)
Pakisztán
Peru – 6 darab
Portugália
Rhodézia
Románia – 2 darab
Svájc – 30 darab
Svédország – 25 darab
Szenegál
Togo
Törökország
Tunézia – 8 darab

AZ ALOUETTE II: HELIKOPTER FŐBB ADATAI:

Hossz: 9,66 m
Rotorátmérő: 10,20 m
Magasság: 2,75 m
Forgásterület: 81,71 m²
Üres tömeg: 895 kg
Maximális felszálló tömeg: 1600 kg
Hajtóművek száma: 1 darab
Típusa: Turboméca Artouste IIC6 gázturbina
Teljesítmény: 395 kW (530 LE)
Maximális sebesség: 185 km/h
Utazósebesség: 170 km/h
Maximális hatótávolság: 565 km
Szolgálati csúcsmagasság: 2300 m
Emelkedési sebesség: 4,2 m/s

VÉGE!

Forrás: wikipedia