1937. márciusában a Dewoitine cég beolvadt az egyik gyártó vállalatba, az SNCAMba. Emiatt és más, a Légiflottában bekövetkezett további gyártási változtatások miatt, a D.520 tervezési munkálatai szüneteltek az 1937-es év döntő hányadában. Így 1938 elejéig csak néhány rajzoló dolgozott a prototípus vázlatain.

A D.520-01 jelű prototípust, melyet egy Hispano 12Y–21 motor hajtott, ideiglenesen egy kéttollú merev falégcsavarral szereltek fel. A repülőgép először 1938. október 2-án emelkedett a levegőbe, de csak 480 km/h sebességet ért el. A tervezettnél alacsonyabb repülési sebesség és a veszélyesen magas motorhőmérséklet miatt, egy ideig szüneteltették a repülési teszteket. A vizsgálatok megállapították, hogy a problémákat első sorban a szárny alatti hűtőknek a tervezettnél nagyobb légellenállása okozza, ezért ezeket lecserélték egyetlen, a törzs alatt elhelyezett áramvonalas burkolattal ellátott kisebb hőcserélőre.

Egy leszálláskor keletkezett baleset után további módosításokat hajtottak végre a gépen: a hajtóművet lecserélték az újabb 12Y–29 típusra, a kipufogóba üzemanyag befecskendezést alakítottak ki a nagyobb tolóerő érdekében és változtatható állásszögű háromágú légcsavart építettek be. Ezek a változtatások elegendőnek bizonyultak a tervezéskor előirányzott repülési sebesség, az 530 km/h eléréséhez. Zuhanásban a legnagyobb sebesség elérte a 825 km/órát.

Az első prototípust 1939-ben két másik tesztpéldány legyártása követte, a D.520-02 és 03, amelyek először 1939. január 9-én illetve május 5-én repültek. Ezeken új áramvonalasabb pilótafülke tetőket, nagyobb farokfelületet és hosszabb Olaer futómű-szárakat alkalmaztak, valamint elhagyták a Handley–Page résszárnyakat, melyekkel az első prototípus szárnyvégeit szerelték. Ezeknek a prototípusoknak a fegyverzete egy 20 mm-es Hispano–Suiza HS.9 gépágyú volt, mely a motor tengelyén keresztül tüzelt és két MAC 1934 7.5 mm-es géppuska a szárnyba építve. A harmadik prototípus kis farokkereket kapott a korábbi csúszótalp helyett. A második prototípus, melyet egy 12Y–31 típusú hajtómű mozgatott, 550 km/h sebességet ért el és a 8000 méteres magasságot 12 perc 53 másodperc alatt teljesítette. A típus repülési próbái sikeresen zajlottak le, ennek eredményeképp 1939 márciusában aláírták a szerződést további 200, az újabb 12Y–31 típusú hajtóművel szerelt repülőgép leszállításáról (később a hajtóműveket 12Y–45 típusra cserélték). További 600 gép gyártásáról júniusban kötöttek szerződést, de ezt a mennyiséget júliusban 510 darabra csökkentették.

A II. világháború kitörésekor új szerződést kötöttek a gyártóval 1280 gépre, havi 200 repülőgép leszállításával 1940 májusától. Ezután a haditengerészeti légierő további 120 példányt rendelt. A légiflotta 1940 áprilisában az összes rendelt mennyiséget 2250 gépre emelte, havi 350 darab ütemezéssel.

Az első sorozatban gyártott D.520 1939 októberben hagyta el a szerelő sort. A szériagyártású gépeken a törzs hátsó részét 51 cm-el meghosszabbították, a motorburkolatot áttervezték, a domború, egy darabból készült szélvédőt optikailag sík darabra cserélték és páncéllemezt építettek be a pilótaülés mögé. A legtöbb sorozatban gyártott példányt az új, Szydlowski–Planiol feltöltő kompresszorral szerelt 935 LE-s Hispano–Suiza 12Y–45 hajtómű mozgatta, a későbbieket viszont a szerényebb teljesítményű 860 LE-s 12Y–49 típus.

Az első sorozatgyártású gépek nem feleltek meg az átvételi próbákon mivel nem érték el a kívánt sebességet és hűtési problémáik is jelentkeztek. Ezeket a hiányosságokat a kompressor beömlőnyílás áttervezésével, a hűtőkör átalakításával és a kipufogó rendszer javításával kiküszöbölték. A módosítások és javítások hátráltatták az átadást, így a harci alkalmasságot csak 1940 áprilisában kapták meg az első példányok.

A típus rendszeresítése mellett döntött Franciaországon kívűl még Németország, Olaszország, Bulgária és Románia légiereje is.

FŐBB MŰSZAKI ADATOK (Dewoitine D.520C.1):

Hossz: 8,6 m
Fesztáv: 10,2 m
Magasság: 2,57 m
Szárnyfelület: 15,87 m²
Üres tömeg: 2123 kg
Teljes tömeg: 2677 kg
Legnagyobb felszálló tömeg: 2785 kg
Szárny felületi terhelése: 167 kg/m²
Hajtómű típus: Hispano-Suiza 12Y-45 vízhűtéses 12 hengeres V elrendezésű motor
Teljesítmény: 690 kW (930 LE)
Teljesítmény/tömeg: 257 W/kg
Legnagyobb sebesség: 560 km/h
Hatótáv: 1250 km
Csúcsmagasság: 10 000 m
Emelkedési sebesség: 14,3 m/s
Fegyverzet:
1 × 20 mm Hispano-Suiza HS.404 gépágyú (60-lőszeres dobbal)
4 × 7,5 mm MAC 1934 géppuska (675 lőszerrel)

Forrás: wikipedia