A Lockheed AH-56 Cheyenne helikopter:
Az 1960-as évek második felére, az amerikai Egyesült Államok szárazföldi csapatainak “hirtelen” szüksége lett, egy minden időben bevethető csapásmérő és támogató helikopterre.
A hadsereg elvárása volt az új forgószárnyassal szemben többek között, a nagy repülési sebesség és fegyverzeti kapacitás. A Lockheed repülőgépgyár felvette a kesztyűt, és hagyományaikhoz híven merész és szokatlan megoldással álltak elő. A nagy vízszintes repülési sebesség elérése érdekében, egy tolólégcsavart építettek a végreduktorra. Természetesen egy hagyományos faroklégcsavart is felszereltek erre a közlőműházra, amely szolgáltatta a forgószárny reakciónyomatékának kiegyenlítését és a helikopter útirányú kormányzását. Emellett, behúzható futóműve kisebb légellenállást és nagy méretű félszárnyai nagyobb felhajtóerőt biztosítottak a gépnek.
Az amerikai fegyvereserők már 1968-ban szerették volna hadrendbe állítani az AH-56 helikoptert, hisz javában dúlt a vietnámi konfliktus, de az új szerkezeti megoldásoknak és a bonyolult vezérlésének köszönhetően, folyamatosan emelkedtek a Cheyenne fejlesztésének költségei és csúsztak az átadási határidők. A prototípus első felszállására 1967. szeptember 21.-én került sor. A lassan haladó berepülési programot 1969-ben a korábban említett problémák miatt a hadsereg felfüggesztette, de a Lockheed gyár még 1972-ig folytatta kísérleteit a helikopterrel.
A tesztrepülések alatt fegyverzetet is kapott az új AH-56. A pilótafülke aljára, egy a fegyverzetkezelő (operátor) által kontrollált, forgatható 30 mm-es gépágyú, a helikopter félszárnyaira pedig irányítható páncéltörő, és 40 mm-es nem irányítható rakétablokkok kerültek. Később, az AH-56 Cheyenne helikopterrel és a fegyverzet elhelyezésével szerzett tapasztalatokat hasznosították a mára már jól ismert, AH-64 Apache harci helikopteren.
MŰSZAKI ADATAI:
Forrás:Wikipedia
No, mit szólsz hozzá?