A III. birodalom 1944 júliusában írt ki pályázatot egy egyszemélyes, sugárhajtóművel szerelt elfogó vadászgép építésére. A Messerschmitt gyár repülőgép-tervezőinek a P.1101 jelzésű prototípus volt a válasza a “Védelmi Vadászgép” elnevezést kapott program-ra.

A program célja volt még, hogy megoldást keressen a második generációs sugárhajtóműves vadászgépek kifejlesztésére a Harmadik Birodalom számára. Egyik legmeghatározóbb tulajdonsága az a korszakalkotó fejlesztés volt, amely a P.1101 prototípust alkalmassá tette a szárnynyilazás állásszögének repülés előtti fokozatos megváltoztatására. Ez az újítás döntően befolyásolta a későbbi változtatható szárnynyilazású repülőgépek kifejlesztését, mint például a MiG-23, Bell X-5, vagy a General Dynamics F-111, és a Grumman F-14 Tomcat esetében is.

A MESSERSCHMITT P.1101 TERVEZÉSE ÉS FEJLESZTÉSE:

A német Messerschmitt tervező-iroda rekord idővel, mindössze 9 nap leforgása alatt készítette el az előzetes tervrajzokat, az 1944. július 15-ei Védelmi Vadászgép-re kiírt pályázat előírásainak messze menő figyelembevételével. A projekt elnevezése: Me P.1101. Az új repülőgép egy rövid és széles-törzsű, háromkerekű futóművel ellátott, középszárnyas gép lett. A repülő szárnyainak nyilazása 40 fokos volt, de ezt a földön 26 fokot felölelő tartományban ki lehetett téríteni, így 35, illetve 45 fokos szárnynyilazást is be lehetett állítani még a repülés megkezdése előtt. A repülőgépbe a He S 011 típusú sugárhajtómű került beépítésre, az egy hajtómű befogadására alkalmas géptörzsbe.

1944 augusztusára a tervrajzokból egy ügyesen megvalósított, a forradalmi újítások egész sorát felvonultató repülőgép kezdett formát ölteni. Meghosszabbították és pontosították a törzset. Kúp alakú formatervet kapott a pilótafülke. A szárnyak kettős nyilazását elhagyták azzal, hogy korábbi Messerschmitt tervekből átvették és a Me P.1101 terveibe belefoglalták a Me-262 vezérsíkját is. A terveket később további fejlesztések követték.

A szárnyakat valamint a törzsprofilt számos szélcsatornás kísérletnek vetették alá. Ezek eredményei alapján a terveket újra átdolgozták. A módosítások után a tervezési fázist befejezettnek nyilvánították. Ennek eredményeként egy gyártásra kész, alapos és mindenre kiterjedően tesztelt repülőgép jött létre. A tervezőiroda 1944 november 10-én befejezettnek tekintette a munkát és 1944 december 4-én nekifogtak a gép gyártásához szükséges anyagok kiválasztásához.

(Folytatjuk!)

Forrás: wikipedia