A Mi-2 helikopter hajtóműpróbájának végrehajtása külön-külön, vagy együttesen is történhet, a GTD-350 gázturbinán elvégzendő munkák függvényében.
/De a leglényegesebb, hogy amit a helikopterek és általában a repülőgépek “pányvázása, nyűgözése, lekötése, stb.” kifejezések takarnak az, hogy ezzel a módszerrel, az adott légijármű, a gyártó által megadott és a típusra vonatkozó paramétereknek és adatoknak az ellenőrzése, esetenként a szabályzása valósul meg./
Együttes hajtóműpróbát a következő esetekben kell végrehajtani:
A GTD-350 gázturbinák működése közben ellenőrizni kell:
FIGYELMEZTETÉS:
A hajtóművet magasabb üzemmódokra átállítani csak akkor szabad, ha a hajtóműből kilépő olaj hőmérséklete már elérte a +30 Celsius fokot, emellett a melegítés ideje legalább 1 percig tartson!
Egy hajtómű próbája:
A hajtómű magasabb üzemmódokra történő átállásához az alábbiak szükségesek:
Megjegyzés:
1. Ha az egyik hajtómű próbájánál a másik hajtómű is működik, akkor:
– A nem próbázott hajtóművet tegyük alapgáz üzemmódra.
– Az ” EVK ” felfelé történő kitérítése közben tartsuk a nem próbázott hajtóművet alapgáz üzemmódon.
2. Kikonzerválás után, a hajtómű első indítása és próbája közben, alapgáz üzemmódon kétszer, egy perc időtartamra kapcsoljuk be a jégtelenítő szelepet. A bekapcsolások között tartsunk egy perces szünetet. A névleges és I. utazó üzemmódokon pedig ismét kapcsoljuk be a jégtelenítő szelepet 30-60 másodperces időtartamra.
A jégtelenítő szelep bekapcsolásakor a névleges és I. utazó üzemmódokon a kompresszor turbinája előtti gázhőmérséklet 10-20 Celsius fokkal megnő, ami teljesen normális. A szelep kikapcsolása után a gázhőmérséklet a kezdeti értékre kell, hogy visszaálljon!
( Folytatjuk! )
No, mit szólsz hozzá?