Az egykúponfutás tervezett ellenőrzésénél tájékozódjunk a szél sebességéről, mert ha az meghaladja a 3m/s-ot, pontatlan mérési eredményeket kapunk.
Szabályozási lehetőségek 63%-os forgószárny fordulatszámon:
A forgószárny lapátok állásszög változtatását a lapátelfordító karok ( dinamikus rudak ) hosszának állításával érhetjük el. Egy fordulat a rúdon, 30-40 mm elmozdulást eredményez a következő mérésben.
Miután ezen a forgószárny fordulatszámon sikerült beállítani az egykúponfutást, a következő lépésben emeljük a fordulatot 81%-ig. Ha ez egy hajtóművel nem lehetséges, indítsuk be a másikat is.
Szabályozás 81%-os forgószárny fordulatszámnál:
Ha a két szélső nyom közötti távolság meghaladja a 20 mm-t, akkor a lapátok kilépő élein található merev trimmlapokon kell állítani. A trimmlapon törénő 1 fokos hajlítás, a lapátvégi nyomot kb. 10-15 mm-rel változtatja meg, a hajlítás irányának megfelelően.
Azután, hogy ezen a forgószárny fordulaton jó az egykúponfutás, ismételjük meg az alacsonyabb ( 63%-os ) tartományban is. Addig kell az ellenőrzéseket folytatni, míg mind a két fordulatszámon megfelelő nem lesz.
Ellenőrizni kell, kikapcsolt hidraulika-rendszer mellett, a botkormány mozgását, a hajtóművek összes üzemmódján. Az elmozdulás nem lehet nagyobb +/-5 mm-nél. A botkormány rezgésének megszüntetése a forgószárnylapátok végein található trimmlapok 0-4 fok határok közötti állításával érhető el.
No, mit szólsz hozzá?