Az Egyesült Államok haditengerészete 1956-ban írt ki pályázatot egy olyan általános rendeltetésű forgószárnyasra, mely képes kisebb méretű hajók fedélzetéről üzemelve személy- és teherszállítási, illetve kutató-mentő ( S.A.R. ) feladatokat ellátni.
A tender elnyerése érdekében a Kaman cég egy aprólékosan kidolgozott és áramvonalas helikopter terveit nyújtotta be a haditengerészet illetékeseinek. A kétkerekes főfutóműve behúzható. Az SH-2 sárkányszerkezete szegecselt alumínium ötvözetből, míg a legutolsó SH-2G változat forgószárnylapátjai már kompozit anyagból készültek. A gép prototípusának szűzfelszállására 1959. július 02.-án került sor.
Az SH-2 helikopter korai példányaiba 1db. 1000 Le teljesítmény leadására képes T-58 típusú gázturbinát szereltek. Ezt követően 1967-től 2 db. 1250 Le, és a legmodernebb változatokba 2 db. 1723 Le tengely teljesítményt szolgáltató T-700 hajtóművek kerültek. A folyamatos korszerűsítéseknek köszönhetően a típust már nem csak általános és kutató-mentő feladatkörben alkalmazhatták. A beépített berendezéseknek köszönhetően a helikopter képessé vált tengeralattjárók elleni harcra, illetve vízfelszíni hajók felderítésére és azok támadására is. A rakterében a terhen kívül négy utast, vagy hordágyakon két sebesültet hordozhat. Külső függesztményként 1814 kg terhet szállíthat. A vízből mentést egy 272 kg teherbírású csörlő segíti a helikopter személyzetét. A gép műszerezettsége, lehetővé teszi az éjszakai és bonyolult idős feladatok végrehajtását. A tengerészeti felderítő munkáját, vontatható mágneses anomália detektor, ledobható akusztikus bóják, és rádiólokátor alkalmazása tesz teljessé. A típust 1962. decemberében állították hadrendbe. A gépet az Egyesült Államok haditengerészetén kívül rendszeresítette még: Egyiptom, Lengyelország, és Új-Zéland tengerészeti hadereje.
A Kaman SH-2G helikopter főbb adatai:
No, mit szólsz hozzá?